Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Joga v živote človeka

/
/
/
436 Views

Veľa ľudí si uvedomuje nevyhnutnosť udržiavania sa vo forme. Či už v duševnej alebo fyzickej. Zdravý pohyb je prospešný každému z nás, ale niektoré cvičenia nám dokážu dať oveľa viac, ako si myslíme. 

Keď začneme premýšľať o tom, čo je to joga, väčšina ľudí zo západu povie, že ide o telesné cvičenia, tzv. ásány, ktoré nás dobre „ponaťahujú“, uvoľnia a zlepšia náladu. Málokto vie, že je to filozoficko-náboženský smer a zároveň meditačná prax, pochádzajúca z Indie. Praktiky jogy využívajú aj budhisti a chápu, aký veľký význam má pre tých, ktorí ju denne praktizujú. Najväčšie účinky jogy sa dosahujú sebazdokonaľovaním, premýšľaním a cvičením jej techník v každodennom živote. Vďaka nej sa naučíme neznervózňovať sa, prijímať veci tak, ako sú a v prípade problémov si zachovať chladnú hlavu, nepodliehať negatívnym emóciám.

Joga a zdravie

Pravidelným cvičením jogy je možné získať alebo si upevniť dobré zdravie. Bolo by však nerozumné si myslieť, že len vďaka nej sa vyliečime z chorôb, ktoré máme alebo odstránime rôzne vrodené defekty nášho tela. Jogové cvičenia sa však hojne využívajú v medicíne, najmä v rehabilitačných procedúrach. Joga je predovšetkým o našom vzťahu k životu, uvedomovaní si vlastného tela a odstránení negatívnych myšlienok. Psychogénne ochorenia – teda tie, ktoré si sami vytvárame naším vedomím, prístupom k životu, rôznymi stresovými zážitkami a škodlivými vzťahmi. Týmto ochoreniam dokážeme účinne predísť vďaka fyzickým a mentálnym cvičeniam. Jogové cvičenia dokážu zaktivizovať určité systémy, ktoré si neuvedomujeme, no sú pre nás životne dôležité. Pri správnom vykonávaní rôznych cvikov prichádza k stimulácii žliaz s vnútornou sekréciou, tvorbe hormónov a udržiavaniu nervovej sústavy v bdelom stave. Keď počas týchto cvičení pripojíte aj správne dýchacie techniky, prichádza k priaznivému ovplyvňovaniu vášho celého organizmu.

Čo nám prinesie praktizovanie jogy:
  • nárast sebadôvery,
  • rozvoj koncentrácie,
  • vyrovnanú fyzickú a psychickú integritu,
  • zbavenie sa zlozvykov a závislostí,
  • vyššia miera sebarealizácie,
  • zlepšenie medziľudských vzťahov.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

%d blogerom sa páči toto:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close