Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Justin Cronin – Priechod

/
/
/
177 Views

Anotácia: Projekt Noetajný vládny experiment, ktorého cieľom je premeniť ľudské telo na smrtiacu zbraň. Lenže čosi sa škaredo pokazí. Dvanásť testovaných subjektov utečie a roznesie vírus meniaci ľudí na ešte nenásytnejšie, smrtiacejšie a prakticky nezničiteľné bytosti. Trinásty subjekt, šesťročné dievča menom Amy, zachráni agent FBI. Spolu utečú do oregonských vrchov, ďaleko od civilizácie zasiahnutej katastrofálnymi dôsledkami Projektu Noe.

Priechod prináša vari až priveľmi reálnu víziu sveta, kde vládne strach a pud sebazáchovy a kde osud ľudstva možno spočíva na pleciach zvláštneho tichého dievčatka. Ambiciózny, silný príbeh z pera oceňovaného a rešpektovaného autora Justina Cronina epickým rozmachom zahŕňa prvky katastrofy a boja o prežitie, sebaobetovania, ale i nádeje, a zaraďuje sa medzi najčítanejšie tituly leta 2010.

Spisovateľ, ktorý sa stal známym vďaka postapokalyptickej trilógii, si získal mnohých obdivovateľov najmä za prvý diel trilógie s názvom Priechod (The Passage). K tejto knihe som sa dostal pomerne neskoro, ale rozhodol som sa vám priblížiť, čo môžete od tejto knihy očakávať.

Príbeh sa odohráva na území Severnej Ameriky a zaoberá sa tajným vládnym experimentom Noe s vírusom, ktorý je údajne schopný posilniť svojho hostiteľa a prakticky mu zabezpečiť nesmrteľný život. Lákavá myšlienka, ale takmer ihneď sa vyskytnú problémy. Pokusy nedopadnú najlepšie a vedcom sa podarí vytvoriť dvanásť obludných stvorení, ktoré bažia po ľudskej krvi. Americký kontinent sa premenil na bezútešné miesto, v ktorom sa pohybujú hordy upírov (v knihe sa však nazývali výri, dymoni, lietaci alebo draci), čo som osobne uvítal. Neznesú slnečné svetlo a ich lov začína po západe Slnka.

Kniha sa nezaoberá detailne vedeckými pokusmi a ich popismi. Nič také nemôžete čakať. Hlavnou kostrou knihy sú životy ľudí, do ktorých nákaza zasiahla a to, akým spôsobom dokážu zvládať každodenné situácie. Brilantne napísané dielo sa vyznačuje dynamickým dejom, ale aj dostatočnými opismi, ktoré potešia každého náročného čitateľa. Príbeh sa čítal veľmi ľahko, rýchlo, dej vás pohltí ako burácajúca rieka a len tak ľahko vás nepustí. Prepracovaná psychológia veľkého množstva postáv zaručí, že si každý nájde svojho obľúbenca.

Začiatok knihy sa nesie skôr v štýle trileru, sci-fi a fantastika však na seba nenechajú dlho čakať. Pripravte sa na to, že v prvej časti knihy sa dozvedáte o tom, ako problém vznikol a následne sa presunieme v deji o 100 rokov dopredu, v ktorej budete sledovať každodenný život tých, čo prežili. Odvážni ľudia bojujú nielen s nepriateľom, ale taktiež samy so sebou. V príbehu sa Cronin vo veľkej miere zameriava ani nie na bojové strety s krvilačnými beštiami, ale na ľudské emócie. Láska, strach, nenávisť, vzdor, hnev a schopnosť sebaobetovania sú podstatnou súčasťou tohto diela. Ako to celé dopadne? Nechajte sa prekvapiť a vyskúšajte túto literárnu lahôdku.

Pokiaľ čakáte kvalitný dystopický román, pri ktorom budete netrpezlivo otáčať ďalšie stránky, aby ste sa dozvedeli o ďalších osudoch búrkou zmietaných životov hrdinov, máte ju mať. Štýl rozprávania mi v mnohých ohľadoch pripomínal skvelé Kingovské príbehy. A predsa bol iný.

• Facebook
  • Twitter
  • Google+