Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Recenzia: Podstata (Patrik Bodnár)

/
/
/
84 Views

Slovenský autor Patrik Bodnár a jeho minuloročný e-knižný debut Podstata dáva pocítiť, že sa na našej scéne objavil ďalší kvalitný autor, ktorý má čo ľuďom ponúknuť. Obľubujete mystériá a záhady? Nuž, v tom prípade pokojne siahnite po tejto prvotine. Číta sa rýchlo, zápletka je dobre vymyslená a ktovie – možno po jej prečítaní budete hľadieť na svet trochu inak.

Podstata od Patrika Bodnára je pre mňa veľmi zaujímavým a podnetným dielom, ktoré ponúka čitateľom skutočne mysteriózny príbeh. Slovenský podnikateľ Andrej Droppa sa jedného dňa prebudí v starej, neznámej budove. Nechápe, ako sa tam ocitol, ničomu nerozumie a snaží sa dostať na slobodu. Dá sa to však vôbec?

Spočiatku pomalší rozbeh, potom solídne tempo až do výborného finále. Autor sa pohral s psychikou hlavného „sebavedomého“ hrdinu na úrovni, presne vykreslil jeho myšlienkové pochody a ukázal, ako dokáže človek, lapený v klietke, klamať sám seba. Čitateľom sa dostane dostatočnej dávky napätia a strachu, pričom oceňujem, že autor netlačí na pílu, nesnaží sa nasilu šokovať, príbeh si udržiava vysokú úroveň od začiatku do konca. Nebudete mať problém vžiť sa do deja, predstaviť si samých seba v podobnej situácii. Ako by ste sa zachovali vy?

Od určitého momentu sa vám bude zdať, že viete, kam príbeh smeruje, ale hlavný hrdina, nahnevaný na celý svet, jednoducho odmieta vidieť pravdu takú, aká je. Roztrpčene bojuje… s kým vlastne? Kedy si uvedomí, čo sa naozaj deje? A v tom spočíva krása tejto knihy. Ukazuje nám, ako hlboko môžeme klesnúť, ale aj to, že nič nie je nemenné a stále. Každý sa môže zmeniť, len musí chcieť. A niektorých to môže aj naozaj bolieť.

Podstata je v tomto prípade naozaj výstižný názov. Pri písaní tejto recenzie som si musel dávať pozor na to, aby som neprezradil nič dôležité a pritom správne vystihol atmosféru knihy. Určite by sa na nej dalo pár vecí vylepšiť, téma by sa dala spracovať aj na viac strán. Ale aj tak… nemal som dojem, že čítam prvotinu. Ľutujem, že som ju nedostal do rúk v tlačenej forme, ale počkám si na ďalšie dielo od tohto talentovaného autora, ktorý skočil do vôd literárnej tvorby hlavičku a bez problémov to zvládol. Odporúčam všetkým fanúšikom mystérií a nadprirodzených vecí.

• Facebook
  • Twitter
  • Google+